Vraag: Waarom kan ik de Valicare screening niet opstarten?
Antwoord: Je kunt de screening van Valicare opstarten nadat je jouw NAW-gegevens hebt aangeleverd.
De uitnodiging om de Valicare screening te starten ontvang je via jouw privé email-adres.
Vraag: Welke ID-bewijs kan ik uploaden bij de ID-screening?
Antwoord: Je kunt een geldig paspoort of ID-bewijs uploaden (voorkant en achterkant). Let op: het document dient nog minimaal 3 maanden geldig te zijn bij datum in dienst.
Een rijbewijs is niet toegestaan.
Vraag: Ben ik verplicht een fotokopie van mijn bankpas te uploaden?
Antwoord: Het is niet verplicht om een fotokopie van jouw bankpas te uploaden, wel zijn het IBAN-nummer en de tenaamstelling rekeninghouder verplicht om in te voeren.
Vraag: Wanneer en hoe ontvang ik mijn arbeidsovereenkomst?
Antwoord: Je ontvangt een digitale arbeidsovereenkomst, nadat jouw NAW-gegevens zijn ingevuld en de Valicare screening is doorlopen.
Jij en jouw nieuwe leidinggevende ondertekenen deze arbeidsovereenkomst digitaal via AFAS.
Vraag: Waar vind ik meer informatie over de arbeidsvoorwaarden?
Antwoord: De actuele arbeidsvoorwaarden en aanvullende lokale regelingen die voor jouw organisatie van toepassing zijn kun je digitaal inzien via RAP.
Je kunt hiervoor inloggen via de RAP website of de RAP-app downloaden.
Vraag: Hoe kan ik mijn VOG-aanvraag declaratie indienen?
Antwoord: Je kunt vanaf jouw 1e werkdag via AFAS een declaratie indienen om het bedrag van jouw VOG-aanvraag uitbetaald te krijgen op jouw salarisrekening.
Indien je zowel een VOG als een VOG-P aanvraag hebt ontvangen, dan kun je beide aanvragen declareren op jouw 1e werkdag via MijnHR.
Vraag: Waar vind ik een overzicht van mijn personeelsdossier?
Antwoord: Jouw personeelsdossier is vanaf jouw 1e werkdag zichtbaar via MijnHR (AFAS). Daar staan alle HR-documenten bij elkaar.
Valicare is enkel van toepassing tijdens jouw onboarding, daarna gaat het systeem volledig over naar MijnHR (AFAS).
Vraag: Waar kan ik terecht met overige vragen?
Antwoord: Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met de collega’s van het ServiceLoket via 078 770 8008 (optie 3).