Veelgestelde vragen

 

Vraag:         Waarom kan ik de Valicare screening niet opstarten?
Antwoord:  Je kunt de screening van Valicare opstarten nadat je jouw NAW-gegevens hebt aangeleverd.
                     De uitnodiging om de Valicare screening te starten ontvang je via jouw privé email-adres.

Vraag:         Welke ID-bewijs kan ik uploaden bij de ID-screening?
Antwoord:  Je kunt een geldig paspoort of ID-bewijs uploaden (voorkant en achterkant). Let op: het document dient nog minimaal 3 maanden geldig te zijn bij datum in dienst. 
                     Een rijbewijs is niet toegestaan. 

Vraag:         Ben ik verplicht een fotokopie van mijn bankpas te uploaden?
Antwoord:  Het is niet verplicht om een fotokopie van jouw bankpas te uploaden, wel zijn het IBAN-nummer en de tenaamstelling rekeninghouder verplicht om in te voeren.  

Vraag:         Wanneer en hoe ontvang ik mijn arbeidsovereenkomst?  
Antwoord:  Je ontvangt een digitale arbeidsovereenkomst, nadat jouw NAW-gegevens zijn ingevuld en de Valicare screening is doorlopen.
                    Jij en jouw nieuwe leidinggevende ondertekenen deze arbeidsovereenkomst digitaal via AFAS.

Vraag:        Waar vind ik meer informatie over de arbeidsvoorwaarden?  
Antwoord:  De actuele arbeidsvoorwaarden en aanvullende lokale regelingen die voor jouw organisatie van toepassing zijn kun je digitaal inzien via RAP. 
                    Je kunt hiervoor inloggen via de RAP website of de RAP-app downloaden.   

Vraag:         Hoe kan ik mijn VOG-aanvraag declaratie indienen?  
Antwoord:  Je kunt vanaf jouw 1e werkdag via AFAS een declaratie indienen om het bedrag van jouw VOG-aanvraag uitbetaald te krijgen op jouw salarisrekening. 
                     Indien je zowel een VOG als een VOG-P aanvraag hebt ontvangen, dan kun je beide aanvragen declareren op jouw 1e werkdag via MijnHR.

Vraag:         Waar vind ik een overzicht van mijn personeelsdossier? 
Antwoord:  Jouw personeelsdossier is vanaf jouw 1e werkdag zichtbaar via MijnHR (AFAS). Daar staan alle HR-documenten bij elkaar.
                     Valicare is enkel van toepassing tijdens jouw onboarding, daarna gaat het systeem volledig over naar MijnHR (AFAS).

Vraag:         Waar kan ik terecht met overige vragen?
Antwoord:  Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met de collega’s van het ServiceLoket via 078 770 8008 (optie 3).